Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  قاليشويي در مشهد قاليشويي در مشهد

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

چرا قاليشويي فرش را خراب ميكند؟

مطمعنا براي شما اتفاق افتاده و يا اين كه از آشنايان خويش شنيديد، كه بعداز شستشوي فرش در قاليشويي فرش مجروح ميباشد. درين نوشته‌ي‌علمي ميخوانيم چرا قاليشويي فرش را وخيم ميكند. قاليشويي در مشهد مارا ملازمت و همراهي نمائيد و از ديد خويش را براي ما بنويسيد.

چرا قاليشويي فرش را وخيم ميكند؟
از پيشين تا به امروز شستشوي فرش امريست آكنده از كناره. شستشوي فرش چه در خانه و يا اين كه در قالي شويي مي‌تواند آكنده‌از استرس و خطر باشد. با دقت به اينكه شستشوي فرش در خانه سخت ميباشد. بعضي گفته ميشود شستن فرش در خانه عالي ميباشد.اكنون پرسش اينجاست…

آيا عالي وجود ندارد فرش را در خانه شستشو كنيم؟
شستشوي فرش در خانه در حالتي‌كه كه به طور صحيح اجرا نشود، خلال پاره گي فرش سبب زرد رنگ شدن هم مي‌گردد. نكته اي مي بايست در اين زمينه بايستي به آن اعتنا كرد.

آب تصويه گرديده با دماي مطلوب
ماده هاي شوينده مطلوب
محل مطلوب جهت كم آب كردن فرش

در حالتي كه كه به‌اين مفاد اعتنا فرمائيد مي توانيد سواي آنكه به قالي آسيبي بزنيد در خانه آن را شستشو نمائيد. در مقاله ها پايين در كيفيت شستشوي فرش در خانه بي نقص يادگرفتن داده گرديده است.

طريق اصولي شستشوي فرش در تراس يا اين كه خانه

طرز سهل شستشوي فرش فانتزي درمنزل

شستشوي فرش با شامپو در خانه

انگيزه پاره شدن فرش در قاليشويي
كارگاه هاي اكثري در سطح شهر وجود داراست كه، سرويس ها شستشوي فرش و قالي ايفا ميدهند. برخي اين قاليشويي با داشتن تبليغات زياد شناخته ميشوند. ولي تعداد يه خرده از آن‌ها قادر است، در شستشوي فرش مهارت داشته باشند. شستشو با دستگاه هاي كهن، استعمال از ماده شوينده غير استاندارد، شيوه كم آب كردن فرش به روش سنتي. همگي اين ها دست در مشت هم مي‌دهند و دليل پاره شدن و پوسيده شدن فرش ميشوند.
كدام سوله قاليشويي فرش را حاد نمي نمايد؟
سوله هاي داراي اعتبار قاليشويي با اعتنا به نكات اصولي و زبده يكسري ساله مي توانند اين اعتقاد را دهند كه، به قالي جراحت نرسانند.

شستشوي فرش با دستگاه هاي تماما مكانيزه
به كار گيري از مواد شستشو استاندارد
كم آب كردن فرش در گرمخانه هاي توسعه يافته
رعايت اين مورد ها قادر است ضمانت دهد كه فرش فارغ از خرد ترين پاره گي و پوسيدگي به منزل برگردد. قاليشويي هاي داراي اعتبار علاوه به رعايت اصول عمل بعد از شستشوي فرش به در سرويس ها خويش تضميتن ميدهند.

قاليشويي با دقت به بيشتراز نيم قرن تجارب، با بكاري گيري دستگاه هاي آحاد مكانيزه، همچين ماده هاي شوينده جايگاه يك استاندارد شايستگي سرويس رساني است. از تمامي اساسي خيس گارانتي سرويس ها قاليشويي است.

خشكشويي فرش در خانه

در‌حالتي كه قصد به خشكشويي فرش در خانه را داريد. مي توانيد همين هم اكنون جهت رزرو مبادرت نمائيد. سرويس ها خشكشويي مبلمان و همينطور خشكشويي فرش در خانه از ساير سرويس ها قاليشويي ميباشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/5/11 ساعت: ۱۰ توسط:ghalishoeeinmashhad :

شستشوي فرش با مواد نانو در قاليشويي

شستشوي فرش با مواد نانو در قاليشويي
حادثه عجيبي كه به تازيگي چهره داده ميباشد شستشوي فرش با مواد نانو ميباشد. اين مواد شستشو خلال ياري در شستشوي فرش براي از دربين بردن لكه هاي كهن و عميق سبب مي‌گردد در آلوده و كثيف شدن دوباره فرش ياري دهد. قاليشويي در مشهد و شستشوي آتي را به تعويق بياندازد. شستشوي فرش با مواد نانو صنعتي نوين در قاليشويي ميباشد كه به سوله هاي قالي شويي ياري كرده تا خدمتي تازه در چنگ عموم قرار دهد.

با دقت به اينكه اين ماده هاي شوينده گران ميباشد. در كمتر سوله مشهود است كه با مواد شستشو نانو قالي بشويند. از ديد اقتصادي شستشوي مقرون بصرفه شايد نباشد. از همين رو براي شستشوي فرش هاي دستباف و باارزش بيشتر در خواست مي‌گردد.
طرز شستشو با مواد شستشو نانو بدين شكل ميباشد كه بعداز اعلاشويي از اين مواد به كار گيري مي گردد. اين مواد ضمن درخشان كردن فرش. منجر از دربين رفتن بوي بد فرش نيز مي گردد. بعداز شستشوي فرش امداد ميكند تا از بيدخوردگي ها و قارچ ها حفظ نمايد.

اينكه ميگويند فرش بعد از شستتشو با مواد نانو ديگر آلوده نمي‌شود تا حدود صراحت دارد البته مي بايست بدين مورد اعتنا كرد كه با ماندن لكه روي فرش به دوران وقت گير منجر مي‌گردد در مواد شستشو نفوذ نمايند. پس سفارش مي شود بعداز شستشوي فرش با مواد نانو اذن ندهيد لكه به زمان زمان بر روي فرش بجا بماند.

بيشتر بخوانيد:

مزياي نانوشويي فرش در قاليشويي
شستشوي مبل با مواد نانو
ضمن شستشوي فرش با مواد نانو اخيرا مبلمان نيز با مواد نانو قابل شستشو مي‌باشند. خشكشويي مبلمان در خانه با ماده شوينده نانو شسته ميگردند. اين نوع شستشو خير صرفا سبب ساز مي گردد لكه ها و كثيفي بدون نقص از دربين برود. بعداز شستشو نيز از آلوده و كثيف شدن دوباره آن پرهيز مي كند.

سوله قاليشويي ارائه دهنده سرويس ها آپديت در صنعت قالي شويي ، اعلاشويي ، نانو شويي ، شامپو شويي و … است. با اعتنا به رعايت حقوق و دستمزد مصرف كنندگان از ماده شوينده رتبه يك و استاندارد به كار گيري مي كند.

همين هم اكنون ميتوانيد در قاليشويي آنلاين رزرو خويش را جاري ساختن دهيد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/5/10 ساعت: ۱۲ توسط:ghalishoeeinmashhad :

روش صحيح جاروبرقي كشيدن فرش

طرز درست جاروبرقي كشيدن فرش
تمامي دوست دارا‌هستند تا منزل اي پاك داشته باشند. مشاهده منزل اي آلوده و كثيف كه كليه چيز در آن درهم و برهم ميباشد، خوشايند هيچكس وجود ندارد. قاليشويي در مشهد چه بسا كه با مشاهده اينگونه فضايي، حس سرو صدا كرده و تا آن را پاك نكنيم، خيالمان شل نمي‌شود. اكنون يكي ابزارهاي موثري كه به نظافت خانه ياري كرده و پاكيزگي را در آن برقرار مي سازد؛ جاروبرقي ميباشد. البته آنچه كه اساسي به لحاظ مي‌رسد؛ طريق درست جاروبرقي كشيدن فرش چيست؟

اينكه تنها جاروبرقي را در دستانتان بگيريد و آغاز به جارو كشيدن نماييد، كفاف نمي دهد. شما بايستي اصول درست جاروكشي را هم بدانيد. در‌صورتي‌كه جارو كشيدن را به صحت جاري ساختن دهيد، با اين عمل، هم از شر آلودگي ها خلاص گرديده و هم بازدارنده از جراحت هاي بدون شوخي به فرش خواهيد شد. اين يك واقعيت ميباشد كه جارو كشي خطا ميتواند بلاها و صدمات دور از شوخي را متوجه فرش سازد.

جاروبرقي صحيح فرش، مانعي براي جراحت به فرش

نكاتي درباره جاروبرقي كشيدن
درين قسمت ميخواهيم تا نكاتي را درباره‌ي طريق درست جاروبرقي كشيدن فرش اعلام كنيم. نكاتي كه به شما ياري مي نمايند تا از اين پس به صدق جارو بكشيد. هر كاري، اصول خاص خويش را داشته و كشيدن جاروبرقي هم از اين قاعده جدا نيست. در‌پي به مطرح شدن نكته هايي اساسي در‌اين خصوص خوا‌هيم پرداخت:

گردآوري ذرات و زباله هاي درشت


جاروبرقي كشيدن فرش
قبل از اينكه آغاز به جارو كشيدن فرمائيد؛ بايستي زباله هاي درشت را از روي زمين برداريد. در حالتي كه جاروبرقي، اين زباله ها را بخورد، ممكن ميباشد در ديرهنگام مبتلا عيب و خلل خواهد شد.

تكان درست مجموعه

طريق تكان مجموعه جاروبرقي نيز اصلي ميباشد. مي بايست مجموعه جاروبرقي را صرفا به سمت پرزهاي فرش به جنبش درآوريد.

به آرامي جارو كشيدن
شتاب در هيچ كاري عالي وجود ندارد؛ حتي‌در حين اعمال نظافت. پس زماني ميخواهيد جارو بكشيد؛ اين فعاليت را به آرامي اعمال دهيد.

عدم چرخاندن جاروبرقي

شما ميتوانيد جاروبرقي را گاهي در بر خلاف پرزهاي فرش هم به جنبش درآورده و آن را به سمت چپ يا اين كه راست هم جنبش دهيد؛ ولي هيچ گاه آن را روي سطح فرش نچرخانيد. اين شغل هم زخم هاي والا پيرو خواهد داشت.

به كار گيري از محرمانه هاي گوناگون جارو

جاروبرقي از خصوصي هاي گوناگون منتفع است. محرمانه خرد را بايستي براي نقاطي كه دسترسي دشوار تري دارا هستند، به كار گيري فرماييد. محرمانه منحصر به فرد را هم مي بايست به مبل و فرش هاي دستباف تخصيص دهيد.

رعايت تعداد دفعات جاري ساختن اين فعاليت

براي جارو كشيدن بايستي تعداد دفعات را هم رعايت نماييد. به عنوان مثال در صورتي خانه شما نادر تردد ميباشد و در فضايي ساكت و خلوت واقع گرديده، هفته ۱ يا اين كه نهايتا ۲ توشه اين شغل را اعمال دهيد. اما در‌حالتي كه خانه شما پرتردد ميباشد و در فضاي نامرتب واقع گرديده، عالي ميباشد هفته اي چنددفعه اين شغل را بكنيد.

بيشتر بخوانيم: چه‌گونه فرش را درخشان كنيم؟
ارتفاع قدمت فرش با كشيدن جاروبرقي
در صورتيكه تر و تميز و با تمركز فرش ها جاروبروقي گردد نياز شستشوي آنها در قاليشويي كمتر گردد همين فرآيند سبب مي گردد كه قدمت فرش ارتقا يابد. اما فعلا قاليشويي هايي مي‌باشند با رعايت تكنيك هاي صحيح شستشو آسيبي به قالي ها نخواهد رسيد. قاليشويي با فايده گيري از واپسين تكنولوژي در ارتباط شستشوي فرش تنوانسته خدمتي جديد ارائه دهد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/5/9 ساعت: ۱۱ توسط:ghalishoeeinmashhad :

شستشوي و نگهداري تابلو فرش

شستشوي و محافظت تابلو فرش
تابلو فرش ها، از اسباب لاكچري و خوشگل در هر خانه مي‌باشند. اين محصول ها دارنده بعدها، طرح ها و رنگ هاي متعدد مي باشند. قاليشويي در مشهد با به كار گيري از نخ هاي ابريشمي و پشمي بافته مي گردند. ولي مي بايست بدانيد كه شستشوي تابلو فرش در خانه، مستلزم رعايت نكات اساسي و خاصي ميباشد. در شرايطي كه اين نكات به صحت رعايت شوند، به طبعً قدمت اين نوع تابلو ها ارتقاء پيدا مي‌نمايد. پيش از شستشوي تابلو فرش مي بايست حفظ از آن را عالي بدانيم.

نكات حفظ تابلو فرش
يكي موردها مهمي كه در هنگام حفظ تابلو فرش مي بايست به آن اعتنا نمود، اين ميباشد كه مطلقا تابلو فرش ها را در فضايي صحيح نصب فرماييد. تابلو فرش ها عالي ميباشد كه به طور بي واسطه با ديوار گچي يا اين كه آهكي تماس نداشته باشند.

بدين ترتيب مطلقاً براي نصب تابلو فرش، از فريم به كار گيري فرمائيد و از نصب آنان فارغ از كادر اجتناب نمائيد. همينطور رطوبت زياد و فروغ و روشنايي خورشيد هم سبب ميشود تا تابلوفرش جراحت ببيند. محيطي كه براي نصب تابلو گزينش مي كنيد، قطعاً فارغ از تابش روشنايي بي واسطه خورشيد باشد. نور و روشنايي بي واسطه خورشيد هم براي تابلو فرش و هم براي فرش هايي كه بر روي زمين قرار گرفته اند، مضر ميباشد. چون موجب پايين آمدن رنگ آنان مي گردد. تابلو فرش ها را در ديواري كه در مسير شبكه هاي كولرهاي آبي رنگ جاي‌دارد، نصب نكنيد. رطوبت يكي ادله هاي اساسي در پوسيدگي بافت تابلو فرش ميباشد. براي حفظ تابلو فرش و دوري از پوسيدگي آن عالي ميباشد، فضاي متبوع شما تماماً كم آب و خنك و به به دور از تابش روشنايي بي واسطه خورشيد باشد.


شستشوي و حفظ تابلو فرش
طريق شستن تابلو
براي حفظ تابلو فرش، مسلما بايستي به پاك بودن آنها دقت ويژه گردد. شايسته ترين رويكرد براي نظافت كردن تابلو فرش ها، به كارگيري از برس گردگيري در جاروبرقي ها ميباشد. البته برخي اوقات، تابلو فرش ها مستلزم شستشو مي باشند. براي شستشوي فرش و تابلوفرش، مسلماً مي بايست مال نخ هاي به شغل رفته در آنها‌را بدانيد. در حالتي كه حس ميكنيد دراين مورد تخصص نداريد، خوب ميباشد كه با مركزها قاليشويي داراي اعتبار تماس حاصل نماييد.

بعضي از اين مركزها، در موضوع شستن اين نوع تابلو ها تخصص كافي دارا هستند. قاليشويي هم از مركز ها قاليشويي ميباشد كه‌اين تابلو فرش ها را اعلاشويي مي‌نمايد و آن ها را بسيار پاك و آراسته، به مشتري تحويل مي‌دهد. اين موسسه همينطور از مركز ها قاليشويي آنلاين نيز ميباشد. بعد از نقطه نهايي عمل، شما ميتوانيد از سرويس ها حفاظت اين راءس استعمال نموده و در شكل داشتن نقد يا اين كه بروز هرگونه خلل با كارشناسان راجع به باشيد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/5/8 ساعت: ۱۰ توسط:ghalishoeeinmashhad :

آيا قاليشويي قالي كوچك چسبي را شستشو ميدهد؟

يكي‌از سرويس ها ارائه گرديده به وسيله قاليشويي شستشوي اشكال قالي‌كوچك چسبي ميباشد. شستشوي اين نوع قالي‌كوچك با به كار گيري از وسايل مكانيزه و صنعتي به شايسته ترين صورت ايفا مي پذيرد. قاليشويي در مشهد

در قاليشويي آغاز قالي كوچك ها با استعمال از دستگاه هاي نانو پرز و غبار زدايي ميگردند. آنگاه براي شستن قالي‌كوچك هاي چسبي از وسايل مختلفي همانند دستگاه قالي كوچك شوي، اسپري مكش، بخار شو و … به كارگيري گردد.
اين قالي كوچك ها با به كارگيري از دستگاه هاي به طور كامل اتومات به طور يك پارچه شسته مي گردند. در شرايطي‌كه كه قالي كوچك از زمين غيروابسته خواهد شد به قاليشويي برده ميگردد و با تمركز خاصي شستشو داده شود. در غايت قالي كوچك هاي شسته گرديده به نحوه صنعتي يا اين كه گرمخانه گازي كم آب خواهند شد.

نكات شستشوي قالي كوچك چسبي در منزل
نكته حائض اهميت براي شستن اين نوع قالي كوچك ها اين ميباشد كه بدانيد قالي كوچك از زمين غير وابسته ميگردد يا اين كه خير؟

در شرايطي‌كه كه قالي كوچك به زمين چسبيده باشد، از طريق هاي مختلفي مي قدرت براي شستشو آن بهره برد. يك كدام از اين طرز ها به كار گيري از شامپو فرش مطلوب ميباشد. براي اين شغل مورد نياز ميباشد از شامپو فرش هايي استعمال فرمائيد كه در مخلوط آن‌ها از كمترين مواد شيميايي مصرف شده باشد.
در اولِ عمل ميتوانيد كمي شامپو را با آب ادغام فرمائيد و بعد از آن آن را با به كار گيري از اسفنج بر روي سطح قالي كوچك بكشيد. پس از تميز كردن لكه ها و كثيفي خوب ميباشد با يك دستمال پارچه‌ اي نم و آلودگي روي قالي‌كوچك را بگيريد. از ساير نحوه هاي شستن قالي‌كوچك چسبي در خانه استعمال از محلول جوش شيرين ميباشد. براي اين عمل ميتوانيد كمي جوش شيرين را بر روي سطح قالي‌كوچك بپاشيد. پس از اين شغل مي‌توانيد قالي‌كوچك را با آب ولرم شستشو دهيد و در فضاي گشوده كم آب فرماييد.
به كارگيري از ادغام سركه و آب نيز از ساير شيوه هاي شستن قالي‌كوچك هاي چسبي به حساب مي آيد. پيش از شستن اين نوع قالي كوچك ها خوب ميباشد گرد و غبار و پرز مازاد را از روي آن‌ها به خير تميز فرمائيد. همينطور آب ولرم يا اين كه گرم شايسته ترين آيتم براي شستن اين نوع قالي‌كوچك ها ميباشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/5/6 ساعت: ۱۱ توسط:ghalishoeeinmashhad :

شستشوي مبل در منزل

در قاليشويي ، مبلمان با دستگاه هاي منحصر در محل شستشو مي‌گردد البته جهت شستشوي مبلمان در خانه هر اقدامي را كه ميخواهيد ايفا دهيد آغاز روي بخش خرد و به دور از نظر مبل خويش آزمون فرماييد. قاليشويي در مشهد
ما در اينجا از خرد ترين ترفندها تا به كارگيري از بخارشوي را جهت شستن مبلمان در خانه تان ارائه ميدهيم.

شستشوي مبل در خانه با به كار گيري از سركه و آب اكسيژن
اين نحوه براي مبلمان پارچه اي كاربرد داراست قابل ذكر ميباشد كه رنگ پارچه هاي مبل ها نبايد تيره باشند.
محلولي از ادغام ۴ قاشق آب اكسيژنه و ۵۰ درصد سركه رقيق گرديده تنظيم نماييد و آن را در يك اسپري بريزيد؛ اكنون دفعه به جاروبرقي زدن مبلمان ميباشد بعد از ميان رفتن گرد و غبار محلول را روي لكه هاي مو جود در سطح مبل اسپري فرماييد.
بعد از سپري شد يك سري دقيقه به وسيله حوله كاغذي نصيب آغشته به محلول را منزه فرمائيد.

‌شستشوي مبل در خانه با به كارگيري از جوش شيرين
در حالتي‌كه قصدتان فقط زدودن گرد و غبار مبلمان ميباشد مي‌توانيد از جوش شيرين به كار گيري فرمائيد.
به‌اين شكل كه كمي جوش شيرين را روي سطح متبوع بريزيد و بعداز سپري شد يك ساعت با جاروبرقي جوش‌شيرين را از روي سطح مبل پاك فرماييد با اين نحوه مبل شما مانند روز اولش به لحاظ مي‌رسد.
جهت نظافت كردن مبلمان چرم در خانه استعمال از يك دستمال پارچه اي مرطوب به يار و همدم يك ماده تميز كننده چرم ملايم شايسته ترين راه حل ميباشد.

طريق شستشوي مبل با شامپو فرش در خانه
اكثر زمان ها شامپو فرش ها قابليت و امكان استعمال در پاك كردن مبلمان هاي پارچه اي را نيز دارا‌هستند.
با اين شيوه هزينه ها بسيار باصرفه خواهد بود.
در مرحله در آغاز با جاروبرقي پرزهاي در بين درز هاي مبل را برداريد.
در مرحله آينده يك تشت را تا نصفه از آب ولرم لبريز فرمائيد و شامپو فرش را طبق راهبرد روي شامپو با آب تركيب فرمائيد. كفي كه در تاثير تركيب شدن آب و شامپو فرش تاسيس شده است را به وسيله يك دست نخي گردآوري نماييد و با ياري آن مبل را منزه نمائيد.
بعداز كف مالي كردن تمام مبل كف مازاد مي بايست توده شود اين شغل را به وسيله يكدست نخي گران قدر اجرا دهيد.
در مرحله انتها يك تشت آب پاك و پارچه نخي تنظيم نماييد و با فرو كردن پارچه در آب و چلاندن آن مبل ها را تعدادي توشه منزه نماييد‌.
از نشستن يا اين كه تماس با مبل تا ۲۴ ساعت دوري كنيد‌‌‌.
اعتنا نمائيد كه برخي شامپو فرش ها در بازار جهت شستشوي مبلمان مطلوب نيستند‌‌.

آيا از دستگاه بخارشوي براي شستن مبل در خانه به كارگيري كنيم؟

نظافت كردن مبل پارچه اي با محلول شالوده آب و بخار شوي:
پيش از اين اقدامات از ثبت كننده رنگ پارچه براي مبلمان به كار گيري نمائيد تا رنگ و دوام پارچه مبلمان شما محافظت خواهد شد.
اين مواد ثبت كننده در داروخانه ها جانور مي‌باشند.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/5/5 ساعت: ۰۹ توسط:ghalishoeeinmashhad :

اثرات كمرنگ شدن فرش بر اثر شستشو

بده بستان نصيب رنگ رفته ي فرش
يك طرز راحت براي برطرف كردن سفيدشدگي فرش و يا اين كه رنگ پريدگي آن، جايگزين كردن آن نصيب از فرش با قطعه اي ديگراست. اين عمل آنقدرها هم كه فكرش را مي‌كنيد ترسناك يا اين كه پرهزينه وجود ندارد. در واقع، بسيار راحت و معدود هزينه نيز است. قاليشويي در مشهد

ليست مواقعي كه نياز داريد :

ابزاري براي بُرش فرش

تطبيق فرش

نوار چسب درزگير منحصر فرش (در اكثر دكان هاي ابزار خانه جان دار ميباشد).

كتف دندانه پهن

ميتوانيد يك قطعه سلامت را از يك بخش فرش خويش كه در معرض روئت كرد وجود ندارد مانند كناره ي پشت بوفه يا اين كه مبلمان مستقل فرماييد. ولي اساسي ميباشد كه با بخش رنگ پريده ي فرش دقيقاً هم خواني داشته باشد تا وصله ي شما تا حد ممكن يك پارچه به حيث رسد.

 

البته درصورتي كه نمي‌خواهيد اين كاررا كه ما هم كمتر پيشنهاد مي‌كنيم اعمال دهيد، آيتم ديگر مراجعه به يك دكان فرش و به دست آوردن چندين مثال يا اين كه ضايعات مشابه فرش شما ميباشد كه آن‌ها را به منزل بياوريد و معلوم فرماييد كدام يك از آنان شايسته ترين بخش سازگار براي وصله كردن آن به مكان نصيب رنگ پريده ميباشد تاآن را جايگزين فرمائيد.

با اين اكنون توصيه ما اين ميباشد كه‌اين اقدامات را به فردي بسپاريد كه در آن تخصص بيشتري دارا هستند، مانند رفوگران فرش البته در شرايطي‌كه ميخواهيد خودتان جاري ساختن دهيد به مورد ها تحت اعتنا فرماييد.


فرشهاي دستباف بيشتر كمرنگ ميشوند يا اين كه فرش ماشيني؟
فرشهاي دستباف در حالتي كه در معرض ساييدگي قرار بگيرند رنگ نخستين شان كمرنگ شدن فرش مي‌شود و به اصطلاح پا خور آنان زياد مي‌گردد‌‌.
چنانچه از شوينده هاي نامناسب قليايي جهت شستن فرش دستباف در خانه به كارگيري نماييد فرش كلرينه مي‌گردد و در سود الياف و پشم فرش فلس هاي خويش را از دست ميدهند؛ در‌اين حالت ديگر رنگهاي فرش دستباف دارنده هماهنگي نيستند و از استقامت و قدمت فرش كاسته مي شود.
قرار دادن فرش هاي دستباف در پايين آفتاب با رفت و آمدهاي زياد نيز سبب ساز كهنه شدن يا اين كه معدود رنگ شدن آن مي‌گردد.
فرشهاي ماشيني نيز برحسب متاع تار و پود خويش بعد از شستشوي مداوم نرمي بافت خويش را از دست مي دهند.
زيرا در فرش هاي دستباف رنگ هاي گياهي به عمل رفته ميباشد شستن بايستي با تمركز فراواني صورت بپذيرد.
اين نكته را بدانيد كه هيچ وقت جهت رفع لكه هاي دمنوش يا اين كه قهوه براي اين گروه فرش ها از تميز كننده هاي كاركشته به كارگيري نكنيد.

رفع اختلال نادر رنگ شدن فرش
در قاليشويي هيچ گاه شاهد تغيير و تحول رنگ فرش و حيف كردن جلوه آن نخواهيد بود.
بعد از تشخيص كارشناسان ما شايسته ترين نوع شستشو مطابق آلرژي و نوع فرش به مشتري توصيه مي‌شود.
و ولي جهت رفع خلل نادر رنگ شدن فرش ها قاليشويي ما سرويس ها رنگ گذاري و مداد‌زني را ارائه مي دهد در‌اين شيوه متخصصين زبده ما بر حسب چك رنگ هاي مو جود در فرش با خودكار و و پودر رنگ ها ي معدني به خودكار زني ميپردازند.
دراين‌صورت رنگها با دقت بالا روي نصيب‌هاي كمرنگ يا اين كه بي رنگ گرديده فرش مي‌نشينند.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/5/4 ساعت: ۱۱ توسط:ghalishoeeinmashhad :

شستشوي كناره ماشيني

از آنجايي كه فرش هاي گوشه ماشيني در محيط هاي مانند آشپزخانه ها، كناره هاي خانه، راهروها، روش پله ها يا اين كه فضاهاي ورودي قرار مي‌گيرند همواره در معرض آلودگي، خاك گرفتگي، لكه و آلوده شدن ميباشند. به اين ترتيب پيشنهاد مي‌گردد ضمن جاروبرقي كشيدن درست متناوب در حين هفته به طور زمان اي نيز گزينه شستشو قرار گيرند. قاليشويي در مشهد

سفارش ميشود براي گوشه هاي ماشيني، چرم دوزي فرش را ايفا دهند.

ضمن موضوع نظافت و تميزي رعايت نمودن اصول بهداشتي درخصوص فرش هاي ماشيني گوشه بسيار اساسي ميباشد. فرش گوشه اي كه در آشپزخانه قرار گرفته همواره در معرض ريختن گونه هاي لكه ها اعم از روغني و پروتئيني ميباشد به اين ترتيب بسيار اصلي ميباشد كه پيش از مبادرت به شستشوي فرش ماشيني، لكه برداري با دقت به نوع لكه، اعمال گيرد.

در صورتي‌كه فضاي مطلوب جهت شستشو و كم آب نمودن فرش را داريد ميتوانيد در خانه به طور سنتي و دستي به شستشوي گوشه ماشيني خويش بپردازيد. فرش هاي گوشه را مسلما با آب ولرم شسته و تماما آبكشي نمائيد.

براي شستشوي گوشه ماشيني مي‌توانيد با قاليشويي تماس حاصل نماييد و به طرز هاي متعدد نسبت به گوشه ماشيني شما‌را شستشو دهند.

گوشه ماشيني چيست و چه ابعادي دارااست؟
فرش هاي ماشيني سايز و اندازه هاي مختلفي دارا‌هستند از چهار متري تا دوازده متري كه ارتفاع و پهنا هر متراژ به طور استاندارد تمجيد گرديده‌است. ولي دربين چشممان به فرش يا اين كه قالي هاي كوچكي افتاده كه در فضاهاي خرد مانند راهروها يا اين كه كناره هاي بي به كار گيري از فضاي خانه، افتاده ميباشد. فرش هاي ماشيني كه ارتفاع به طور تقريب بلند و پهنا كوچكتري دارا‌هستند را دارا‌هستند اصطلاحا فرش هاي گوشه ماشيني گويند.

فرش هاي ماشيني سايز گوشه معمولا پهنا يك يا اين كه يك ونيم متر دارا هستند البته ارتفاع هاي آنان دو متر، سه متر و چهار متر گوناگون ميباشد. در پيشين كه بيشتر خانوده هاي تصميم به فرش كردن آحاد مساحت منزل خويش را داشتند اين فرش ها كاربرد فراواني داشتند، هر تعدادي امروزه نيز براي كامل شدن دكورا سيون و زيبايي خانه، هم چنان از فرش هاي گوشه ماشيني استعمال مي كنند. فرش هاي گوشه ماشيني در طرح هاي امروزي و سنتي در بازار وجود دارا هستند و مشتريان با دقت به بعدها درخواستي و ذوق وسليقه خويش به خريد آن ها مي‌پردازند. فرش هاي گوشه معمولا براي مالامال كردن فضاهاي خالي استعمال مي‌شوند.

از فرش هاي گوشه ماشيني مي قدرت براي فرش كردن آشپزخانه، راهروها، منش پله ها، فضاي جلوي درب خانه و … مي قدرت استفاده كرد.

فرش هاي گوشه فرش هايي ديدني و چشمگيري مي‌باشند و در كامل شدن دكورا سيون و زيبايي خانه، نقش پاياني را بازي كنند.

تفاوت شستشوي گوشه ماشيني با فرش ها
اصول شستشوي فرش ماشيني در خانه در امر شستشوي گوشه ماشيني با سايز هاي استاندارد فرق چنداني ندارد. ولي از آنجايي كه سايز فرش هاي گوشه خيلي كمتر از فرش هاي ماشيني استاندارد ميباشد شستشوي آن‌ها به نسبت شل خيس و سريع خيس است. سايز خرد اين فرش ها از سنگيني بيش تر از اندازه اين فرش ها هنگام آبكشي پرهيز مي كند و سبب ساز زودتر كم آب شدن آنان ميگردد. خلال اين شما مي‌توانيد ازخدمات قاليشويي، قاليشويي هاي داراي اعتبار جهت شستشوي گوشه ماشيني مو جود در منزلتان به كارگيري نمائيد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/5/1 ساعت: ۱۲ توسط:ghalishoeeinmashhad :

شستشوي تشك خوشخواب

يكي موردها پاكيزگي و نظافت در هر منزلي شستشوي تشك خوشخواب تخت ها است. معمولا تشك ها را به وسيله ملافه و كاور كوشش مي نمايند منزه نگه دارا‌هستند اما به خيال مرور فرصت و گرد و خاك و يا اين كه ريختن مايعات بر روي تشك مجبور به شستشوي آن ها مي‌باشيم. تشك هاي تخت معمولا بصورت طبي، فنري و خوشخواب هستند. قاليشويي در مشهد

در اصل شستشوي تشك خوشخواب با آب فعاليت خطا و نادرستي ميباشد و سبب ساز پوسيدگي تشك ميشود، به اين ترتيب توصيه ميشود جهت شستشوي تشك هاي تخت خويش از سرويس ها قاليشويي ها دراين مورد سود بگيريد.

شستشوي تشك ها امري ضروري ميباشد چرا‌كه ممكن ميباشد در باطن تشك حشرات ريزي مانند ساس وجود داشته باشند اين حشرات موذي در هنگام خواب از خون گرم بشر تغذيه مي نمايند. در‌حالتي كه بر روي تشك خويش لكه هاي قهوه اي رنگ خرد خرد داريد احتمال زياد در باطن تشك ساس وجود داراست.
از آنجايي كه تشك در معرض خاك ميل كردن است، ميتواند محل خير براي معاش مايت ها باشد.

>> مايت ها موجودات بسيار ريزي مي‌باشند كه از مواد جان دار در گرد و خاك هوا تغذيه مي كنند.

درصورتي كه مبتلا سرفه و حساسيت مي باشيد مطلقا بايد نسبت به شستشوي تشك خوشخواب خويش مبادرت كنيد.

استدلال ديگر كه باعث آلودگي تشك تخت ميگردد، تعرق تن در هنگام خواب است كه‌اين تعرق باعث كثيفي و رايحه بد تشك مي‌گردد. همينطور ريزش پوست مرده آدم بر روي تخت منجر تجمع باكتري و قارچ بر روي تشك ميشود.

درپي به طريق سرويس ها قاليشويي ها در مورد شستشوي تشك خوشخواب ها خوا‌هيم پرداخت.


شيوه هاي شستشوي تشك خوشخواب در قاليشويي
از آن جا كه تشك هاي خوشخواب هنگفت و حجيم مي باشند، شستشوي آن ها در محل و به وسيله دستگاه هاي بخار شوي شكل مي‌گيرد.

در مرحله شستشو، تشك به وسيله دستگاه شستشو كه مشمول وكيوم هاي كار كشته برا از در ميان پيروزي.

هرگونه جرم، آلودگي ، گردو غبار و … ميباشد، شسته و تميز مي شود. شغل با دستگاه شستشو بوسيله كارشنان با تجربه شكل مي‌گيرد.

اين دستگاه مشتمل بر شلنگي ميباشد كه آب و كف را مانند دستگاه بخارشوي روي فرش (خشكشويي فرش) مي‌كشد و در جا آب و كف را به باطن خويش مي‌كشد.

 

طريق خشكشويي تشك خوشخواب
مرحله خشكشويي مرحله بسيار مهمي ميباشد به اين دليل كه همان گونه كه اشاره شد باقي ماندن نم در تشك باعث پوسيدگي تدريجي آن مي شود. خشكشويي تشك مانند خشكشويي مبلمان در طول كوتاهي شكل ميگيرد و شما مي‌توانيد در پهنا دو يا اين كه سه ساعت به راحتي از تشك خويش استعمال كنيد.

آيا به طرز خانگي شستشوي تشك خوشخواب ايفا بدهيم؟
خلال به كارگيري از سرويس ها قاليشويي ها براي شستشوي تشك خوشخواب، طرز هاي خانگي نيز جهت شستشوي تشك ها وجود داراست البته از انجايي كه شستشو با آب قدمت را تشك را مي كاهد و بوي نم تشك بسيار نامطبوع ميباشد بهتراست از سرويس ها قاليشويي ها دراين باره منفعت بگيريد.
درصورتي كه دوست داشته باشيد مي‌توانيد تشك هاي خويش را در خانه نيز شستشو دهيد.

در صورتي‌كه تشك فنر دار وجود ندارد مي‌توانيد آن را در حياط يا اين كه ايوان و يا اين كه در خزينه پهن كنيد و آب داغ را روي تشك اسپري فرماييد و بعد ماده هاي شوينده ضد عفوني كننده اسپري فرماييد.

با اسفنج روي تشك را تماما بشوريد و مجدد آب داغ رو تشك اسپري كنيد.

دقت فرماييد كه آب نبايد به طور كامل وارد تشك خواهد شد و تنها بايد به سطح آن رسد.

به هيچ وجه آب را بي واسطه روي تشك نريزيد چون كه تشك مي پوسد و فنرهاي آن زنگ ميزند.

بعد از آن آن را در فضا گشوده در معرض فروغ و روشنايي خورشيد قرار دهيد تا كليه باكتري ها و آلودگي هاي از ميان برود.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/4/30 ساعت: ۱۰ توسط:ghalishoeeinmashhad :

ترميم بيد زدگي با خدمات قاليشويي


ترميم بيد زدگي با سرويس ها قاليشويي
يكي خدماتي كه در قاليشويي هاي مجاز شكل ميگيرد، رفوگري فرش هاي بيد زده و مجروح ميباشد. ممكن ميباشد بيد خوردگي از روي قالي، تحت قالي و پشت يا اين كه از هر دو طرف آن باشد. به گونه اي كه، تارها از رو يا اين كه ذيل معلوم و گره و پرز قالي از ميان رفته باشد. قاليشويي در مشهد

در قاليشويي ها در صورتي قالي شما نفيس و با ارزش باشد، مجموع پرزهاي ما‌نده از بيد زدگي را خارج نمي آورند، بلكه آن‌ها‌را چه بيد زدگي از روي فرش باشد چه از پشت فرش، آن‌ها‌را تروتميز ميكنند.

البته در قالي هاي بي آلايش تمام محوطه بيد زدگي را از پرز قالي منزه ميكنند و شغل ترميم را جاري ساختن مي دهد.
در مرحله آن‌گاه فرش از از نصيب پشت پهن نموده و پياله اي پايين بخش بيد خورده قرار مي‌دهند و از خامه اي كه متناسب با نقشه آن بخش از قالي ميباشد، به كار گيري مي كنند. رفوگري بايد اين عمل را گره به گره، رج به رج مبتني بر رنگ و نقش فرش ايفا دهد تا به طور كامل نصيب بيد خورده لبريز گردد.

جهت اگاهي از تعرفه ارزش براي ترميم فرش هاي بيد زده اينجا كليك نماييد.

كليك نماييد


چطور از بيد خوردگي فرش پرهيز كنيم؟
فرش يا اين كه تابلو فرش خويش را در عصر­‌هاي وقتي منظم نظارت نمائيد. همينطور دست‌كم هفته‌­اي يك توشه آن را جارو نمائيد. چون بيد زدگي صرفا در حالت مرطوب و نمناك ظواهر نمي­خواهد شد. بلكه تاخوردگي­هاي فرش يا اين كه بخش­هايي كه تحت مبل يا اين كه اسباب ديگر قرار گرفته­‌اند نيز مستعد بيد خوردگي مي‌باشند.
درصورتي كه قصد به كارگيري از فرش خويش را نداريد و مي­خواهيد آن را انبار فرمائيد، آغاز گرد و خاك آن را بگيريد. مي­توانيد از مواد ضدعفوني كننده براي ضدعفوني كردن فرش به كارگيري فرماييد. جهت فيض‌­گيري خوب از نفتالين سود بگيريد. بدين شكل كه قرص­هاي نفتالين را كوچك كرده و لا به لاي فرش قرار دهيد. ولي دقت داشته باشيد كه نفتالين ماده­اي بسيار سمي ميباشد. آن را در معرض دست خردسال ها قرار ندهيد.
هنگام استعمال از نفتالين به طبع از دستكش و ماسك فيلتردار استعمال فرمائيد. به اين دليل كه حتي استشمام بوي نفتالين ضرر و زيان متعددي دارااست. براي قرار دادن نفتالين لاي فرش نيز خوب ميباشد اين شغل را در فضا آزاد ايفا دهيد.
فرش را در كاورهاي پلاستيكي لوله نكنيد. به مكان آن از ورقه يا اين كه پارچه استعمال فرماييد.
در‌صورتي‌كه باطن فرش نفتالين گذارده­ايد، آن را در انبار و جايي غير وابسته از جاي ­هاي مالامال تردد منزل حفظ فرماييد. همينطور هيچوقت فرش را در اطراف­هاي مرطوب و نمناك قرار ندهيد. خوب ميباشد فرش در محلي خنك، فاقد رطوبت و با تهويه مطلوب حفظ گردد.

در‌صورتي‌كه تصميم به به كار گيري از نفتالين نداريد، مي­توانيد از محلول­هاي ضد بيد جان دار در بازار به كار گيري فرمائيد.

درصورتي كه روي فرش اثر ها بيد خوردگي مشاهده كرديم، چه عمل كنيم؟
زماني كه علامت‌­هاي بيد زدگي يا اين كه موردها مشكوك را روي فرش مشاهده كرديد، سريع دست به عمل گرديد. محل متبوع را محلول­هاي ضد بيد بشوييد. شايد استعمال از اسپري­هاي حشره كش نيز اثرگذار باشد و بازدارنده رويش حشرات موذي گردد. خوب ميباشد از دستكش به كارگيري كرده و براي مدتي محل را رخنه‌ نمائيد. بعد از آن فرش را به يك رفوگر ماهر بسپاريد. در‌صورتي‌كه بيد زدگي سطح متعددي از فرش را زير اثر قرار داده، آغاز مايحتاج ميباشد تك تك فرش سم پاشي خواهد شد. آن گاه به يك قاليشويي داراي اعتبار جهت شستشو داده گرديده و به دنبال به رفوگر وديعت گردد.

 

 

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/4/29 ساعت: ۱۳ توسط:ghalishoeeinmashhad :

خدمات شيرازه دوزي قالي


شيرازه فرش چيست؟

واژه و كلمه شيرازه در فرهنگ و تمدن لغت دهخدا در معناي نوعي دوختن و بهم پيوستن اسناد كتاب، دفتر كار يا اين كه رساله با ابريشم و جز آن از دو سو ميباشد. در صنعت قاليبافي، به نوارهايي كه در دو طرف طولي فرش از بالا تا زير قرار دارا هستند كنار پيچ يا اين كه شيرازه فرش و يا اين كه حاشيه فرش ميگويند. قاليشويي در مشهد

در فرش هاي كهن به خصوص فرش هاي روستايي و عشايري جمهوري اسلامي ايران، شيرازه به صورت نواري به پهنا دو تا چهار سانتيمتر ميباشد ولي امروزه در فرش هاي تازه معمولا لوله اي صورت و تماما مدور مي‌باشند.

شيرازه فرش مانند يك كادر، فرش را دربرگرفته و خلال زيبايي از فرش در قبال ساييدگي، تر شدن قالي و… نگهداري مي كند.

از آنجايي كه مو بز مقاوم ترين الياف حيواني ميباشد كه رطوبت از آن عبور نمي نمايد و بيد نمي تواند آن‌ها را بجود، در اكثري از قالي هاي دستبافت كهن، بافندگان به مكان الياف پشم جهت استقامت بيشتر فرش، از مو سر بز براي شيرازه استعمال مي كردند.

در قاليشويي هاي مجاز سرويس ها شيرازه دوزي به سه نوع پايين شكل مي‌گيرد:

شيرازه منفصل
شيرازه دوزي متصل
شيرازه دوزي حصيري
در صورتيكه شيرازه فرش شما نياز به ترميم داراست ، مي‌توانيد عكس آن را براي كارشناسان ما بفرستيد تا سرويس ها ما يحتاج به آن را به شما بگويند.

هيبت مشورت قاليشويي
قالي هاي دستباف نياز بيشتري به شيرازه دوزي دارا‌هستند!
واضح ميباشد فرش هاي دستباف به جهت بافت و الياف ظريفتر نسبت به فرش هاي ماشيني نياز بيشتري به شيرازه دوزي و كناره دوزي پيدا مي نمايند.

قابل ذكر ميباشد كه‌اين شيرازه را مي شود به طريق مخصوصي هم تنظيم نمود.

جهت شيرازه دوزي منفصل، آغاز قالي را روي زمين پهن كرده و گوشه هاي آن را با قيچي منزه و صاف مي كنند.

آن گاه با سوزن و نخي كه مطلوب رج شمار قالي ميباشد، شيرازه را به آن ميدوزند.

موردنياز به ياد‌آوري ميباشد كه وارد و بيرون نمودن سوزن مدام نبايد در هر رج از يك رج معلوم قالي باشد.

اين در حاليست كه بالا بودن قيمت دنيوي و معنوي بودن قالي هاي دستباف را درين في مابين نبايد از خاطر پيروزي.

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/4/28 ساعت: ۰۹ توسط:ghalishoeeinmashhad :

پودر قاليشويي


شايد براي شما هم پرسش باشد كه از چه پودري براي قاليشويي به كار گيري مي گردد؟؟

براي شستشوي فرش هاي گوناگون از پودر قاليشويي به كارگيري مي شود، همانطور كه مي‌دانيد ماده شوينده نقش فراواني در چربي زدايي، درخشندگي و تميزي هر چه بيشتر فرش دارا هستند. قاليشويي در مشهد

اين ماده شوينده مشتمل بر پودر رخشتشويي، كلر، آب ژاول و… مي‌باشند كه هرمورد مزايا و معايب خويش را دارا‌هستند.

اما به طور كلي گزينش پودر مطلوب براي هر فرش به مال و نوع الياف آن بستگي دارااست.

در قاليشويي ها معمولا از پودر قاليشويي فله منحصربه‌فرد قاليشويي كه مطلوب براي به كارگيري در قاليشويي هاي هستند، به كار گيري مي نمايند.

اين پودر ها خصوصيت هاي خاص خويش را دارا هستند كه مطلوب جهت مصارف خانگي نيستند. پودر هاي فله منحصربه‌فرد قاليشويي ها معمولا بوسيله شركتهاي توليدي اهل ايران تهيه و تنظيم و ساخت ميگردند. درين دربين مي شود به اشكال پودر هاي قاليشويي فله كه به كار گيري كاربري در اطراف هاي خشكشويي مبلمان و كارواش ها دارا هستند، اشاره كرد.

اين پودر هاي شستشو بايستي قابليت و امكان لكه برداري از فرش تميز مانند لكه هاي :

تميز كردن لكه آدامس از فرش
شمع
جوهر
آبميوه
مايعات شيرين
لكه تخم مرغ
لكه چاشني
كاكائو
كيم
را از روي فرش يا اين كه قالي داشته باشند.

خلال اين اين پودرها مي بايست بتوانند از ثبت رنگ قالي ها، بافت و الياف فرش حفظ كنند.

پودرهاي قاليشويي را بشناسيد

شايسته ترين مواد شستشو براي شستن فرش
همانگونه كه در ابتدا اشاره شد جهت شستشو در قاليشويي ها معمولا از پودرهاي فله به كارگيري ميگردند.

ولي اين پودرها بايستي خصوصيت هاي خاص خويش را داشته باشند. اين پودرها نبايد موجب مخلوط رنگ يا اين كه از دربين رفتن رنگ فرش شوند اين قضيه به خصوص درخصوص فرش هاي دستباف بسيار اصلي و الزامي ميباشد.

شايسته ترين پودر قاليشويي براي فرش مي بايست فاقد خواص قليايي كه سبب زخم به بافت و الياف فرش ميگردد، باشد. پودر هاي فله اي شستشوي فرش در قاليشويي ها يكي توليدها توليدي كارخانجات مواد شستشو ميباشند. اين پودر ها به نحوه اي خاص ساخت گرديده و اكثر زمان ها بسته بندي نمي گردند و در بازار بصورت فله اي يافت ميشوند.
هم اينگونه مي اقتدار براي قاليشويي خانگي فرش، از پودر هاي تشكيل داد گرديده خانگي استفاه نماييم.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/4/26 ساعت: ۱۰ توسط:ghalishoeeinmashhad :

آيا قاليشويي فرش نجس را پاك ميكند؟


نظافت و پاكيزگي از عناصر معاش هر شخص مسلمان ميباشد. سازه به گفته فرستاده (ص) پاكيزگي آرم ايمان ميباشد. يكي‌از وسايل خانه ما اهل ايران ها كه نياز به نظافت و تميزي دارااست، فرش ها و قالي هاي تحت پايمان مي‌باشند. قاليشويي در مشهد فرش ها دائما در درحال حاضر خاك به چنگ آوردن و آلوده و كثيف شدن با اشكال لكه ها از قبيل دمنوش، شير، چربي ها و بقيه خوراكي ها مي‌باشند.

از طرفي، از آنجايي كه فرشي كه در كف آشپزخانه پهن ميشود جهت آبگيري و لكه نشدن كف آشپزخانه است، اين فرش دائما در معرض چرك آلود و چرب شدن ميباشد. از اين رو شستن فرش ها بصورت متناوب امري الزامي ميباشد. البته نكته اساسي، شستشوي فرش نجس ميباشد.

اينكه لكه هاي فرش به خير و خوبي منزه شوند و درصورت نجسي در فرش، نجسي از ميان برود، از نگراني هايي ميباشد كه معمولا ذهن خانم هاي منزل دار مخصوصا خانم هايي كه كودك خرد دارا‌هستند را سرگرم نموده است. با سپردن قالي هاي خويش به سوله قاليشويي افرا، با اعتقادوباور از شستن فرش نجس، ديگر گرفتاري اي بابت نظافت فرش هاي خويش نداشته باشيد.

شستشوي فرش نجس با اصول اسلامي در قاليشويي
در هنگام شستشوي فرش ماشيني يا اين كه قالي دستباف مببايستي در شكل وجود لكه اي بر روي آن، آغاز لكه منزه خواهد شد. بسته به نوع لكه، از طريق هاي مختلفي به كارگيري مي كنند. به عنوان مثال براي نظافت كردن لكه دمنوش بايستي با يك قاشق آغاز بقاياي مايع دمنوش را از روي فرش گردآوري كرده بعد از آن مكان آن را با يك دستمال تر و مرطوب چند دقيقه ماساژ اعطا كرد و هيچ زمان نبايد از مواد شويند كه سبب ساز ثبت رنگ بر روي فرش ميشوند، به كار گرفت. نظافت كردن هر لكه نحوه و مواد ما يحتاج خويش را نياز دارااست. ولي درباره مواد نجس مانند ادرار، بايستي اين فعاليت مبني بر اصول اسلامي و ديني شكل گيرد تا نجاست تميز خواهد شد.

اين حادثه ممكن ميباشد براي مجموع عده اي كه در منزل نوباوه خرد يا اين كه حيوان خانگي نگه مي دارا‌هستند، رخداد بيفتد. در اينصورت در شرايطي كه ادار نو ميباشد،يك حوله سابق يا اين كه مجله روي آن قرار داده تا تماي خيسي خويش را به حوله يا اين كه خبرنامه پس بدهد آن‌گاه يه خرده اب سرد بر روي آن نصيب ريخته و با يك دستمال كم آب يا اين كه تي محل را كم آب نمائيد.

تا اينجا عين نجاست را تميز كرده ايم اما براي تميز كردن لكه ادراراز فرش ميتوانيم از محلول آب اكسيژنه، ريكا و جوش شيرين به كار گيري نماييم. دو تا سه قطره ريكا، سه قاشق غذاخوري جوش شيرين را در يك ليوان آب حل نموده و محلول را با اسپري بر روي لكه بپاشيد. پس از ده يا اين كه بيست دقيقه با فرچه يا اين كه دستمال محل متبوع را بسابيد. براي از ميان بردن بوي بد نيز مي قدرت فرش را جلوي آفتاب پهن كرد.

شستشوي فرش نجس در منزل قابليت و امكان پذير ميباشد؟
از آنجايي كه ما اهل ايران ها بر روي فرش هاي خويش نماز مي‌خوانيم بايد محل نمازگزار منزه باشد.

از اين رو كوشش در جهت مراقبت عصمت و نظافت فرش الزامي ميباشد.

بنابر احكام ديني در حالتي كه محلي با ادرار نجس گرديده باشد و بعد از آن كم آب گرديده باشد و ما محل ادرار را ندانيم.

آن فرش نجس ميباشد و نمي توانيم بر روي آن نماز بخوانيم در صورتيكه فرش نجس را در آفتاب پهن فرماييد گشوده هم نجس ميباشد.

و نمي اقتدار برروي آن نماز خوند مگر اينكه شسته خواهد شد در آن شكل براي نمازخواندن مطلوب ميباشد.

در شرايطي‌كه در خانه خويش فضاي مطلوب براي شستشو و وقت كافي داريد و از همگي مهمتر با احكام ديني جهت تميز كردن لكه هاي نجس شناخت داريد مي‌تواند با اصول مذهبي فرش خويش را درخانه بشوريد.

در غير اينصورت توصيه مي‌شود قالي خويش را به قاليشويي بسپاريد.

چون كه در قاليشويي با رعايت اصول مذهبي و ديني قالي شسته ميگردد و تميز و منزه به شما تحويل داده مي‌شود.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/4/25 ساعت: ۱۱ توسط:ghalishoeeinmashhad :

نكاتي كه بايد در رابطه با دكوراسيون فرش در خانه‌هاي مدرن به آن‌ها توجه كنيد

براي چيدمان فرش در منزل‌هاي قاليشويي در مشهد امروزي، در بالا براي گزينش اينكه چه سايز فرشي خريداري فرماييد، مي بايست پهنا و ارتفاع اتاق خويش را اندازه بگيريد و آن‌گاه از هر طرف نيم تا يك متر نادر فرماييد.استعمال از فرشي كه في مابين نيم تا يك متر كوچك‌خيس از مساحت باشد، سبب ساز به وجود داخل شدن شم دلبازي در اطراف مي‌گردد.
در نصيب‌هاي نشيمنگاه، مطمئن گرديد كه دستكم دو مبنا‌ جلويي صندلي يا اين كه مبل‌هايتان روي فرش شما نشسته باشد، اين فعاليت سبب ساز هماهنگي بيشتر مبلمان و فرش با يكديگر ميشود.
به كارگيري از گونه هاي فرش امروزي، در ذيل يا اين كه كنار تخت، از مورد‌هاي خوب‌ مي باشند كه ميتوانيد براي چينش خويش گزينش فرماييد، تنها مطمئن گرديد كه پهنا فرش دست‌كم نيم متر بيشتر از پهنا تخت باشد، در غير اين شكل فرش به صورت نامتناسبي كوچك به لحاظ مي رسد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/9/4 ساعت: ۱۰ توسط:ghalishoeeinmashhad :

رنگ سرمه‌اي در فرش

ست كردن فرش طوطيا‌اي قاليشويي در مشهد با مبل طوسي نمايي گران‌قيمت و مجلل را به وجود مياورد. براي ديدني‌خيس شدن اين مخلوط خوب ميباشد يكي‌از ديوار‌ها به رنگ طوسي و يا اين كه تركيبي از طوسي و طوطيا‌اي گردد.

 

جهت راهنماي گزينش سايز فرش براي نصيب‌هاي متفاوت خانه مي توانيد اين نوشته ي علمي را مطالعه فرماييد.

ست كردن فرش و مبل با رنگ‌هاي ضد و نقيض
ادغام رنگ هاي ضد‌و‌نقيض مدام ديدني و عجيب ميباشد. فقط كافيست بدانيم كدام رنگ ها در كنار هم جذابيت بيشتري ساخت و ساز مي‌نمايند. در مبحث رنگ شناسي، هر رنگ دارنده معنا خاصي ميباشد. براي مثال: رنگ كرم در دكورا سيون براي ذكر انرژي، نشاط و شعف به كار گيري مي شود و يا اين كه رنگ‌هاي ديگر مانند قهوه اي، طوسي، سپيد،سياه و …. تحت عنوان رنگ‌هاي خنثي شناخته و معمولا با بيشتر رنگ‌ها ست مي گردند.

 

ست فرش با مبل‌هاي كرم رنگ
براي مبل‌هاي كرم رنگ به كار گيري از كوسن‌هاي نارنجي رنگ به ياروهمدم فرش نارنجي رنگ بسيار زيباست. چنانچه فرش طوسي داريد عالي ميباشد از مبلمان سرخابي يا اين كه صورتي به كارگيري فرماييد به اين دليل كه ادغام اين دو رنگ كنار هم زيبايي خاصي به فضايتان مي بخشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/9/2 ساعت: ۱۰ توسط:ghalishoeeinmashhad :

رفع لكه زرد سوختگي از روي فرش

براي از در بين بردن زردي فرش قاليشويي در مشهد سوخته، طرز‌هاي خانگي بسيار مفيد مي‌باشند. براي بيشتر ايرانيان به جهت پهن كردن سفره روي فرش و آداب سنتي طعام تناول كردن اتفاق افتاده كه در شكل راحت انگاري قابلمه داغ، فرش را سوزانده و لكي رنگ زرد از خويش به مكان گذارده ميباشد.

 

براي از في مابين بردن اين زردي‌ها بايستي اسكاچ مرطوب را روي محل سوختگي بكشيد. ممكن ميباشد بعداز اينكار منجر توليد كرك در فرش خواهد شد درين هنگام ميتوانيد سوختگي را به امداد قيچي خرد فرمائيد و برش دهيد.

پياز هم سبب پايين آمدن زردي ناشي از سوختگي فرش مي شود. يه خرده از آن را خرد كرده و در محل سوختگي قرار دهيد. رعايت كليه اين نكات نيازمند اين ميباشد كه سريعا بعداز سوختگي مبادرت نماييد در غير اين شكل طريق‌هاي خانگي تاثيري نخواهند داشت.

در‌اين نوشته ي علمي كوشش كرديم تا كليه طريق‌هاي اثر گذار در رفع سوختگي فرش را برايتان شرح دهيم. با رعايت اين نكات مي توانيد فرشي را سوختگي سطحي داراست به راحتي رفو و ترميم فرماييد.

همينطور مشاورين ما در دسته فرش بهشتي ميتوانند جواب گوي سوال ها شما در حوزه مراقبت از فرش و زخم‌هاي احتمالي وارده بر فرش باشند.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/8/30 ساعت: ۱۰ توسط:ghalishoeeinmashhad :

نقش عنصر خاك در فرش

براي ارتقاء اقتدار ذهن، پيشرفت و قاليشويي در مشهد توفيق و توان تصميم گيري صحيح، شما نياز به تقويت بخش‌هاي شمال شرقي و جهت خوب شدن و نگه‌هاي رابطه ها عاطفي خوب ميباشد نصيب جنوب غربي را در منزل تقويت نمائيد. عنصر قاضي در هر دو نصيب خاك ميباشد. عنصر خاك سبب ساز ساخت و ساز احساس امنيت در فضا مي گردد. شايسته ترين‌هاي رنگ‌هاي مربوط به عنصر خاك، قهوه‌اي، خاكي، كرم و زردرنگ كمرنگ ميباشد.

يكي راه حل‌هاي فنگ شويي براي دفع انرژي‌هاي منفي به كار گيري از فرش‌هاي خاكستري، قهوه‌اي و كرم ميباشد. اين رنگ‌ها براي سرويس بهداشتي و آشپزخانه سفارش مي گردد. براي تالار پذيرايي و اتاق نشيمن در نصيب جنوب غربي، رنگ‌هاي صورتي، زردرنگ، كرم يا اين كه قهوه اي سفارش مي‌گردد. زرد رنگ سبب ساز ارتقاء آرزو به معاش و خوش بيني ميباشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/8/25 ساعت: ۱۰ توسط:ghalishoeeinmashhad :

انواع مدل هاي فرش آشپزخانه

پس از آنكه كاركرد و سايز فرش قاليشويي در مشهد را معلوم كرديم نوبت به گزينش مدل فرش ميرسد در كلي ترين وضعيت فرش هاي مارك فرش كاشان به سه نوع طرح سنتي ، كلاسيك و فانتزي قابل تقسيم بندي مي‌باشند . خريداران فرش آشپزخانه بيشتر از گونه هاي فرش هاي فانتزي فرش كاشان خريداري مي كنند . خصوصيت نگاره ها و طرح هاي فرش هاي فانتزي به طوري ميباشد كه براي جاي هاي نامرتب و لبريز وسيله مانند آشپزخانه بسيار مطلوب ميباشند .
اشكال متعدد فرش هاي فانتزي گرد ، مربع ، متري ، بيضي و ... از دكان فرش كاشان دقت خريداران را جلب كرده است . همينطور ميدانيم كه فرش هاي سنتي و كلاسيك خصوصا فرش هاي كلاسيك هزينه بر بوده و خريد آنها با هزينه متعددي هم پا ميباشد و زيرا فرش آشپزخانه همواره در معرض زخم و آلودگي ميباشد ترجيح خريداران فرش هاي فانتزي ارزان ارزش ميباشد . خصوصيت هايي پايين در فرش هاي فانتزي دكان فرش كاشان وجود دارااست كه توانسته ميباشد مناسب براي آشپزخانه باشد :
1- داشتن قيمت مناسب
2- به كار گيري از طرح هاي خوشگل ، هخلوت و مطلوب
3- مقاومت در قبال نفوذ انوع آلودگي و مواد آشاميدني
4- شست و شوي شل و سهل
5- داشتن الياف خاب كوتاه و عدم جدا نخ خاب در هنگام ساخت‌و‌ساز ( در بعضي از اشكال فرش هاي فانتزي كه براي اشپزخانه مطلوب تلقي مي گردد . )
6- وزن مدل و قابل حمل
7- راحتي جار وزدن و عدم نفوذ الياف باطن بافت ها
ناگفته نماند كه همه طرح هاي امروزي و فانتزي مارك فرش كاشان براي آشپزخانه مطلوب نيستند چراكه بعضا از آنها سازه بر داشتن خصوصيت هايي مانند نخ خاب بلند براي جاي هايي مانند آشپزخانه كاربرد ندارند . از همين رو داشتن درايت از اشكال سبك هاي فرش امروزي و فانتزي مارك فرش كاشان مايحتاج و ضروري ست .


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/8/23 ساعت: ۱۰ توسط:ghalishoeeinmashhad :

فرش كرم در دكوراسيون

فرش هاي ماشيني در منزل قاليشويي در مشهد وظايف مختلفي را جاري ساختن مي نمايند . استعمال از فرش هاي ماشيني تحت عنوان عايق در قبال سوز و سرما و گرما ، كف پوش براي مطلوب كردن دور و اطراف جهت نشستن و .... در كنار زيبايي كه فرش ماشيني به چينش مي‌دهد موجب گرديده تا اين نوع كف پوش بين ميزبان ها هوا داران متعددي پيدا نمايد . فرش هايي كه هريك در رنگ و برنامه اي خاص بافته گرديده و روانه بازار مي گردند . در صورتي محرمانه به بازار فرش ها زده باشيد تنوع و تعدد توليدات شما‌را هيجان زده خواهد نمود . از طرفي روز آپ تو ديت بر تعداد اين محصول ها اضافه گرديده و سازه بر رويش و پيشرفت تمامي جانبه اين بازار ها شاهد رونق دريافت كردن تقاضا و عرضه فرش هاي ماشيني هستيم .
در ميان گونه هاي گوناگون كف پوش ها ، فرش هاي ماشيني از محبوبيت ويژه اي برخوردار ميباشند چراكه :
1- كيفيت ، دوام و ماندگاري بالايي دارا هستند .
2- بافته نساجي ميباشد و دارنده نخ خاب بلند ميباشد كه گوشه و كنار را شل و مطلوب مي نمايد .
3- زيبايي خاصي داراست .
4- در قبال سوز‌و‌سرما و گرما منزل را عايق مي نمايد .
5- از نفوذ حشرات و ... به منزل خودداري مي نمايد .
ميان خصوصيات و كاركرد هاي مختلفي كه براي فرش هاي ماشيني مذكور ميباشد ، آنچه بيش تر از تمامي فرش را از ديگر بافته ها متمايز مي نمايد ، داشتن رنگ و لعاب و طرح هاي گوناگون در بافته ميباشد . هيچ كف پوشي به اندازه فرش هاي ماشيني نمي تواند منزل را قشنگ كند . رنگ و رويي مختلف به منزل دهد . اينكه ما بتوانيم منزل و فضاي اتاق را با يك تخته فرش متحول نماييم موردي ميباشد تعجب آور و دوست داشتني براي صاحبخانه كه محبوبيت فرش را بيشتر مي نمايد . فرش ها در سراسر دنيا طرف داران خويش را داشته و تنوع طرح و رنگ به حدي ميباشد كه به راحتي مجموع ذوق وسليقه ها را پوشش ميدهد .
همانگونه كه اشاره شد رنگ و لعاب فرش و طرح و نگاره هاي بافته گرديده در مال خريداران را جلب كرده و موردي موءثر در ابتدا رفتن تقاضاي آن ميباشد . مي اقتدار داعيه كرد در مغازه هاي مارك هاي داراي اعتبار كاشاني براي مثال دكان فرش كاشان ، بافته با گونه هاي رنگ هاي قضيه وجود داراست . هرزگاهي رنگي تحت عنوان رنگ سال يا اين كه مد دنياي فشن در بازار فرش آيتم استقبال همگان قرار ميگيرد . هرچند نهايتا گزينش رنگ فرش و طرح آن به ذوق و سليقه و رجحان ميزبان بستگي دارااست و ولي دكورا سيون و مدل اطراف نيز در گزينش رنگ اثرگذار ميباشد ، البته ياري به دست آوردن از رنگ مد سال نيز براي خريد خوب و رضايت قسمت بي اثر نخواهد بود . امروزه به دلايلي خريد فرش هاي كرم رنگ بيشتر از گذشته شد‌ه‌است


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/8/20 ساعت: ۱۰ توسط:ghalishoeeinmashhad :

راهنماي انتخاب بهترين رنگ فرش ماشيني

در هنگام خريد فرش نكاتي و جنبه هاي قاليشويي در مشهد مختلفي آيتم آناليز قرار ميگيرد . يكي كارداران اساسي در تعيين فرش ، رنگ آن ميباشد . از نگاه روانشناسي نيز رنگ فرش اهميت بسزايي در كردار و خو و جاري آدم داراست . گزينش رنگ ممكن ميباشد بر پايه ي عارضه ها مختلفي عوض ميشود از جمله برخي از رنگ ها دور و بر را بزرگتر و برخي كوچكتر علامت مي‌دهند كه پيرو به آن اشاره خوا‌هيم كرد . هنگام خريد فرش ماشيني مي بايست توجه نمائيد كه در بالا نياز شما چه است و آن‌گاه بعداز تصميم گيري فرش متبوع خويش را خريداري نمائيد چون فرش يك كدام از ملزوماتي ميباشد كه نمي اقتدار آن را زود به زود بده بستان كرد . فرش تاثير مستقيمي بر روي زيبايي چينش دارااست و عالي ميباشد پيش از خريد داده ها خويش را در رابطه آن بدون نقص نماييد .

يكسري نكته اصولي در تعيين رنگ فرش
1 - كف پوش تيره خيس از ديوارها :
چنانچه مي‌خواهيد فضاي خانه شما گرم و صميمي خيس آرم داده خواهد شد عالي ميباشد هنگام تعيين رنگ فرش ، رنگي معمولي و هماهنگ و تيره خيس از ديوارها گزينش فرماييد از جمله رنگ قضيه طوطيا اي فرش براي صميمي خيس نماد دادن اطراف مطلوب ميباشد .
2- در‌صورتي‌كه اطراف را كوچك خيس بخواهيم :
در شرايطي‌كه مي‌خواهيد فضاي خانه يا اين كه اتاق خويش را كوچك خيس نشانه دهيد ميتوانيد از فرش هايي با طرح هاي گران قدر به كار گيري نمائيد . به كاربردن فرش در طرح هاي تبارك براي تالار هاي پذيرايي و اتاق خواب سبب ميگردد كه فضاي خانه شما كوچك خيس از آن چيزي كه است آرم داده خواهد شد . به عنوان مثال طرح افشان يكي طرح هاي به هم ريخته و ريز ميباشد كه دور و بر را به هم ريخته و كوچك علامت ميدهد .
3 - ست كردن رنگ ها و فرش ها در دكورا سيون خانه :
همان گونه كه پيش خيس ذكر كرديم فرش تاثير متعددي براي چينش داخلي خانه دارااست و هر چقدر كه شما براي مبلمان و پرده ها وقت خويش را صرف نمائيد اين زيبايي صرفا با گزينش فرش تكيمل گردد . براي گزينش رنگ فرش مي‌توانيد از رنگ هاي پرده يا اين كه كوسن هاي مبل منفعت بگيريد . ترجيحا رنگ فرش را با مجموعه يا اين كه مبنا هاي مبل ست نمائيد زيرا اين عمل ناهمخواني جذاب و زيبايي به دكورا سيون شما ميبخشد . همچين براي فرش هاي مالامال نقش و نگار از مبل هاي معمولي و تك رنگ استعمال نمائيد .

4 - تعيين فرش رنگ پر‌نور :
اكثري از اشخاص زماني كه ميخواهند رنگ فرش خويش را تعيين نمايند از رنگ هاي پر‌نور هجران مي نمايند . صراحت دارد كه در نگاه نخستين نظافت كردن رنگ هاي پر‌نور كاري طاقت فرسا و دشوار ميباشد البته از زيبايي كه به دكورا سيون و فضاي داخلي خانه شمامي بخشد نمي قدرت به سادگي سپري شد . قابل به مطرح شدن ميباشد كه فرش هاي پر‌نور ريلكس خيس از ديگر رنگ ها با ديگر وسايل ست و هماهنگ مي‌گردد .


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/8/16 ساعت: ۱۰ توسط:ghalishoeeinmashhad :